دستگاه لیزر آیکون

دستگاه آیکون ساخت کمپانی سایناشور امریکا، آخرین و جدیدترین نسل از دستگاه ‏های ماژولار است، بدین معنا که بر روی این دستگاه قابلیت نصب انواع هندپیس لیزر و OPL وجود دارد و در نتیجه رنج وسیعی از درمان ­های مختلف با این دستگاه امکان ­پذیر است.

ضایعات عروقی ضایعاتی هستند که یا از بدو تولد و یا به مرور زمان ظاهر شده ‏اند مانند رگ های عنکبوتی که احتمالاً در صورت یا پاهای خود یا اطرافیان، آن ها را مشاهده کرده اید. این ضایعات انواع مختلفی دارند، ممکن است بسیار سطحی یا عمیق و در رنگ‏ های مختلف باشند. با توجه به عمق ضایعه، رنگ و قطر آن، پارامترهای مختلفی علاوه بر انتخاب لیزر، باید در نظر گرفته شود. این نکته بسیار مهم است که ضایعات عروقی حتی در یک موضع انواع بسیار مختلفی دارند و دستگاه لیزری که برای رفع ضایعات عروقی استفاده می‏ گردد باید قابلیت تنظیم تمام پارامترها برای رفع انواع ضایعات را داشته باشد.

رفع ضایعات عروقی با استفاده از هندپیس (OPL(Optimized Pulsed Light:

درمان با  OPL شباهت های زیادی به درمان با لیزر دارد، زیرا هر دو از نور وگرما برای آسیب و از بین بردن تارگت استفاده می کنند. اما بر خلاف لیزرها که از نور لیزر تک رنگ منسجم با یک طول موج مشخص استفاده می کنند و فقط بر روی یک کروموفور تاثیر می گذارند، OPL از طیف گسترده ای از طول موج استفاده می کند که با توجه به نوع درمان می توان با استفاده از فیلتر، رنج طول موج های کارآمد را انتخاب کرده و به کار برد. همچنین استفاده از تکنولوژی های خاص در ساخت دستگاه می تواند تاثیر OPL را در درمان بسیار بالا ببرد.

نور ساطع شده به سطح پوست به صورت انرژی گرمایی توسط هموگلوبین که تارگت در رفع ضایعات عروقی می باشد، جذب شده و این گرما باعث انسداد عروق ناخواسته می گردد.

در زمینه رفع ضایعات عروقی دستگاه شامل یک هندپیس OPL با رنج طول موج بین 500 الی 670 نانومتر و 870 الی 1200 می باشد که با توجه به نوع درمان توسط پزشک انتخاب می شود.

معرفی دستگاه آیکون و مزایای استفاده از آن

دستگاه آیکون ساخت کمپانی سایناشور امریکا، آخرین و جدیدترین نسل از دستگاه ‏های ماژولار است، بدین معنا که بر روی این دستگاه قابلیت نصب انواع هندپیس لیزر و OPL وجود دارد و در نتیجه رنج وسیعی از درمان­های مختلف با این دستگاه امکان ­پذیر است.

این دستگاه دارای تائیدیه سازمان غذا و دارو ایالات متحده امریکا (FDA)، همچنین استاندارد طلائی لیزر جوانسازی غیر تهاجمی و OPL رفع ضایعات عروقی می باشد و امروزه به عنوان دستگاهی محبوب در میان متخصصین پوست و مو دنیا مطرح است.

معرفی دستگاه آیکون و مزایای استفاده از آن

دستگاه آیکون ساخت کمپانی سایناشور امریکا، آخرین و جدیدترین نسل از دستگاه ‏های ماژولار است، بدین معنا که بر روی این دستگاه قابلیت نصب انواع هندپیس لیزر و OPL وجود دارد و در نتیجه رنج وسیعی از درمان­های مختلف با این دستگاه امکان ­پذیر است.

این دستگاه دارای تائیدیه سازمان غذا و دارو ایالات متحده امریکا (FDA)، همچنین استاندارد طلائی لیزر جوانسازی غیر تهاجمی و OPL رفع ضایعات عروقی می باشد و امروزه به عنوان دستگاهی محبوب در میان متخصصین پوست و مو دنیا مطرح است.

  • مجهز به اسکنر پوست اسکین تل (Skintel)
  • بهره گیری از قویترین سیستم OPL
  • انواع هندپیس به کار رفته در دستگاه
  • بهره گیری از سیستم خنک کننده تماسی
  • بهره گیری از تکنولوژی روز کشور امریکا
  • حضور در کلینیک ­های معتبر و فوق تخصصی

یکی از ویژگی های منحصر به فرد این دستگاه وجود اسکنر پوستی اسکین تل است. این اسکنر به صورت اتوماتیک تایپ پوستی را تشخیص داده و مناسب ترین پارامترهای درمانی را به صورت وایرلس به دستگاه انتقال می دهد. در نتیجه بهینه ترین و در عین حال کارآمدترین درمان با حداقل عوارض جانبی، متناسب با پوست هر شخص، ارائه می شود.

این دستگاه مجهز به پیشرفته ترین هندپیس­ های OPL است که به راحتی قابل استفاده در نواحی مختلف بدن می باشد. از این هندپیس ها به راحتی می توان در درمان انواع ضایعات عروقی در انواع مختلف، استفاده کرد. نکته ای که سیستم OPL  دستگاه آیکون را از دیگر انواع دستگاه های OPL  متمایز کرده و در مقایسه با آن ها دارای تاثیر بسیار کارآمدتر و دارای امکان درمان ضایعات عروقی عمیق تر با قطر بیشتر است، تکنولوژی های به کار رفته در دستگاه می باشد که شامل موارد زیر می گردد:

  • افزایش سطح انرژی و بهبود نتیجه درمان همراه با کاهش عوارض جانبی.
  • قابلیت دسترسی به رنج وسیعی از عرض پالس با امکان درمان انواع ضایعات عروقی در قطرهای مختلف.
  • هندپیس با قابلیت اعمال گرمای یکنواخت.

هندپیس MaxG با رنج طول موج متغیر و قابل انتخاب متناسب با عمق و سایز عروق در درمان ضایعات عروقی، حتی در شرایطی که عروق ضخیم بوده و در عمق بیشتری قرار دارند، مورد استفاده قرار می گیرند.

خنک کردن ناحیه تحت درمان بدون تداخل در عملکرد درمان، به منظور راحتی بیمار و جلوگیری از آسیب گرمایی به پوست، از جمله مهم ترین بخش های فرآیند درمان محسوب می شود.

سیستم کولینگ دستگاه آیکون از نوع تماسی بوده بدین صورت که یک سطح کریستالی که جریان آب سرد به صورت مداوم از آن عبور می کند در تماس مستقیم با پوست قرار گرفته و آن را در دمای 4 درجه خنک نگه می دارد. در نتیجه درمان با دستگاه آیکون کاملا بی خطر و بدون درد خواهد بود.

بهره­ گیری از تکنولوژی روز کشور امریکا در ساخت این دستگاه موجب می­ شود در مقایسه با دستگاه­ های مشابه آسیایی و اروپایی ، نتایج درمان بسیار مطلوب در کوتاه ترین زمان حاصل شود. توجه داشته باشید تکنولوژی ساخت لیزر و OPL در دستگاه های امریکایی با تکنولوژی ساخت آنها در دستگاه های آسیایی و اروپایی کاملا متفاوت است و در نتیجه نتایج درمانی قابل مقایسه با هم نیستند.

با توجه به قیمت بالای دستگاه آیکون، تنها کلینیک‌های معتبر و معروف قادر به خرید این دستگاه هستند. لذا علاوه بر استفاده از تکنولوژی منحصر به فرد این دستگاه در این کلینیک‌ها، درمان شما تحت نظر متخصصین خبره و چیره‌دست انجام می­ شود.