دستگاه لیزر الیت پلاس

امروزه اصلی ترین دغدغه افرادی که از لیزر رفع موهای زائد استفاده می کنند، دستگاهی است که با آن تحت درمان قرار می گیرند.

دستگاه الیت پلاس با دو لیزر اِن دی یَگ و الکساندرایت از جمله جدیدترین لیزرهای ساخت شرکت سایناشور امریکا، دستگاهی منحصر به فرد و با سرعت بسیار بالا در عملکرد است که به‌راحتی برای رفع موهای زائد در همه افراد با تایپ­ های پوستی مختلف (تایپ ­های پوستی 1،2،3،4،5،6) مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به اینکه در این نوع دستگاه از دو نوع لیزر استفاده می­ شود، افرادی که پوست خود را با آفتاب یا سولاریوم برنزه کرده اند به‌راحتی می توانند از این دستگاه لیزر استفاده کنند.

نحوه ی عملکرد لیزر در رفع موهای زائد:   

لیزر از طریق رنگ دانه های موجود در مو (ملانین)، به سمت ریشه ی مو هدایت شده و انرژی گرمایی را به فولیکول منتقل می کند.

گرمای رسیده به ریشه ی مو، اتصال فولیکول به رگ ‏های خونی ‏ای که وظیفه تغذیه و اکسیژن رسانی به سلول های مو و فولیکول را دارند، قطع کرده و باعث می‏ شود فولیکول دیگر بستر مناسبی برای تولید و رشد مو نباشد.

نمایشی از عملکرد و تاثیر لیزر در فرآیند رفع دائمی موهای زائد

نمایشی از فرآیند کاهش تراکم مو در طول دوره درمان

نمایشی از وابستگی تاثیر لیزر در درمان موهای زائد به دو پارامتر رنگ مو و رنگ پوست

معرفی دستگاه الیت پلاس و مزایای استفاده از آن

امروزه اصلی ترین دغدغه افرادی که از لیزر موهای زائد استفاده می کنند، دستگاهی است که با آن تحت درمان قرار می گیرند.

دستگاه الیت پلاس با دو لیزر اِن دی یَگ (Nd:YAG) و الکساندرایت (Alexandrite) از جمله جدیدترین لیزرهای ساخت شرکت سایناشور امریکا (Cynosure)، دستگاهی منحصر به فرد و با سرعت بسیار بالا در عملکرد است که به راحتی برای رفع موهای زائد در همه افراد با تایپ ­های پوستی مختلف (تایپ ­های پوستی 1،2،3،4،5،6) مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به اینکه در این دستگاه از دو نوع لیزر استفاده می­ شود، افرادی که پوست خود را با آفتاب یا سولاریوم برنزه کرده اند به راحتی می توانند از این دستگاه لیزر استفاده کنند.

این دستگاه دارای تائیدیه سازمان غذا و داروی امریکا (FDA) است و سال ­ها متخصصین پوست و مو از آن به عنوان استاندارد طلایی در رفع موهای زائد نام می­ برند.

معرفی دستگاه الیت پلاس و مزایای استفاده از آن

امروزه اصلی ترین دغدغه افرادی که از لیزر موهای زائد استفاده می کنند، دستگاهی است که با آن تحت درمان قرار می گیرند.

دستگاه الیت پلاس با دو لیزر اِن دی یَگ (Nd:YAG) و الکساندرایت (Alexandrite) از جمله جدیدترین لیزرهای ساخت شرکت سایناشور امریکا (Cynosure)، دستگاهی منحصر به فرد و با سرعت بسیار بالا در عملکرد است که به راحتی برای رفع موهای زائد در همه افراد با تایپ ­های پوستی مختلف (تایپ­ های پوستی 1،2،3،4،5،6) مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به اینکه در این دستگاه از دو نوع لیزر استفاده می­ شود، افرادی که پوست خود را با آفتاب یا سولاریوم برنزه کرده اند به راحتی می توانند از این دستگاه لیزر استفاده کنند.

این دستگاه دارای تائیدیه سازمان غذا و داروی امریکا (FDA) است و سال ­ها متخصصین پوست و مو از آن به عنوان استاندارد طلایی در رفع موهای زائد نام می­ برند.

  • بهره ­گیری از لیزر الکساندرایت (الکس)
  • بهره­ گیری از لیزر اِن دی یَگ
  • عرض پالس قابل تنظیم
  • هندپیس ­های متنوع
  • بهره گیری از سیستم کولینگ باد خنک
  • بهره­ گیری از تکنولوژی روز کشور امریکا
  • توجیه و صرفه اقتصادی درمان
  • حضور در کلینیک ­های معتبر و فوق تخصصی

از لحاظ علمی لیزر الکس با طول موج 755 نانومتر جذب بالایی در ملانین (رنگدانه) دارد و قدرتمند ترین لیزر در رفع موهای زائد محسوب می شود. استفاده از این لیزر به دلیل جذب بالا در رنگدانه های پوست برای تایپ های پوستی تیره توصیه نمی شود چرا که تجمع رنگدانه ها در پوست های تیره بیشتر بوده، بنابراین جذب لیزر الکس بالا می رود و باعث سوختگی می شود.

لیزر ان دی یگ با طول موج 1064 نانومتر، نسبت به لیزر الکساندرایت با طول موج 755 ناتومتر جذب کم تری در ملانین دارد، بنابراین برای همه تایپ های پوستی به ویژه پوست های تیره و حتی برنزه قابل استفاده است. البته باید درنظر داشت که تاثیر آن در تایپ های پوستی روشن که دارای رنگدانه کم تری نسبت به پوست های تیره هستند، کم تر از لیزر الکساندرایت خواهد بود.
امروزه متخصصان برای رفع موهای زائد در تمام نواحی بدن (باتوجه به اینکه رنگ پوست در نواحی مختلف بدن متفاوت است) از ترکیب لیزرهای الکساندرایت و انِ دی یگَ استفاده می کنند.

دستگاه لیزر الیت پلاس، عرض پالس قابل تنظیم دارد. این پارامتر در دستگاه های لیزر بسیار مهم است چرا که با تنظیم دقیق آن می توان به راحتی موهای نازک و ضخیم را در نواحی مختلف بدن از بین برد.

این دستگاه مجهز به هفت هندپیس با سایزهای 18، 15، 12، 10، 7، 5 و 3 میلیمتر است که به راحتی در نواحی مختلف بدن قابل استفاده بوده و اپراتور با توجه به نیاز، برای کسب نتایج بهتر می تواند از آن ها استفاده کند. همچنین سایزهای مختلف این هندپیس ها جلسات درمانی را کوتاه کرده و از لحاظ زمانبندی برای شما ایده آل خواهد بود.
قابل ذکر است امکان استفاده از هندپیس با سایزهای 24، 22 و 20 برای نواحی بزرگتر بدن، وجود دارد.

دستگاه الیت پلاس مجهز به سیستم خنک کننده Cryo 6 ساخت کمپانی زیمر (Zimmer) آلمان بوده که به طور انحصاری برای کمپانی سایناشور، سیستم کولینگ تولید می­ کند. در این سیستم، خنک کردن پوست به‌وسیله جریان ممتد باد خنک صورت می گیرد. سطحی از پوست که تحت درمان بوده، به طور همزمان هدف تابش لیزر و باد خنک با دمای 30- درجه سانتیگراد قرار می­ گیرد. استفاده از این خنک کننده میزان درد را به حداقل رسانده و جلسات درمان کاملا خوشایند خواهند بود. از طرفی این سیستم عوارض سیستم های خنک کننده اسپری گاز کرایو و خنک کننده های تماسی را ندارد، از جمله این عوارض شامل احساس درد در حین درمان، سوختگی­ های هلالی شکل، انتقال بیماری­ های پوستی و سوختگی به علت انجماد پوست، می باشد.

بهره­ گیری از تکنولوژی روز کشور امریکا در ساخت این دستگاه موجب شده در مقایسه با دستگاه­ های مشابه آسیایی و اروپایی، نتایج درمانی بسیار مطلوب، در کوتاه ترین زمان حاصل گردد. توجه داشته باشید تکنولوژی ساخت لیزر الکساندرایت و ان دی یگ در دستگاه های امریکایی با تکنولوژی ساخت آن در دستگاه ­های آسیایی و اروپایی کاملا متفاوت بوده و نتایج درمانی، قابل مقایسه با هم نیستند.

اگرچه رفع موهای زائد با دستگاه الیت پلاس کمی گران تر از دستگاه ­های اروپایی و آسیایی است، اما نتایج درمانیِ درخشان و تعداد جلسات درمانی کم تر (معمولا بین 4 الی 6 جلسه)، این هزینه را توجیه می کند. اگرچه درمان با دستگاه ­های آسیایی و اروپایی ممکن است کم هزینه­ تر به نظر آید، اما نتایج درمانی با این دستگاه ­ها در تعداد جلسات بیشتر اتفاق افتاده و ممکن است تاثیر درمانی کم تری را به همراه داشته باشد.

با توجه به قیمت بالای دستگاه الیت پلاس، تنها کلینیک­ های معتبر و معروف قادر به خرید این دستگاه هستند، لذا علاوه بر استفاده از تکنولوژی منحصر به فرد این دستگاه، درمان شما تحت نظر متخصصین خبره و چیره ­دست انجام می ­شود.