دستگاه لیزر مدلایت

اولین و تنها لیزر کیوسوئیچ فوتوآکوستیک دنیا

دستگاه مدلایت ساخت کمپانی سایناشور امریکا و دارای تائیدیه سازمان غذا و داروی امریکا (FDA)، با سابقه ای بیست ساله در درمان­ بسیاری از بیماری های پوستی، به عنوان استاندارد طلائی تکنولوژی کیوسوئیچ در سرتاسر دنیا شناخته می شود.

 نتایج درمانی بسیار مطلوب این دستگاه در قالب مقالات و تحقیقات بسیار، توسط متخصصین خبره ارائه شده و قابل دسترس است.

دستگاه های لیزر بر اساس کاربرد به دسته های متنوعی تقسیم می شوند. به عنوان مثال لیزرهای لانگ پالس (Long Pulse) و شورت پالس (Short Pulse) کاربردهای بسیاری در پزشکی دارند و بسته به نوع درمان از آن ها استفاده می­ شود. لیزر کیوسوئیچ (Q-Switched) یکی از زیرمجموعه­ های لیزر شورت پالس به شمار می­ آید، در این نوع لیزر مدت زمان تابش لیزر به پوست از واحد میلی ثانیه به نانو ثانیه کاهش یافته، در نتیجه انرژی مورد نظر در بافت به صورت انفجاری و تخریبی عمل خواهد کرد.

یکی از کاربردهای لیزر کیوسوئیچ از بین بردن تاتو­های تیره و رنگی موجود در نواحی صورت و بدن است. با توجه به اینکه حداکثر انرژی در این لیزر در کسری از ثانیه به بافت هدف منتقل می ­شود، در نتیجه قدرت تخریب رنگدانه ­های سطحی و داخلی پوست چندین برابر شده و آن ها را به ذرات بسیار ریز تبدیل می کند. سپس این ذرات توسط سلول های دفاعی بدن جذب شده و به صورت کاملا طبیعی و تدریجی دفع می شوند.

باید توجه داشت رفع خالکوبی ­ها و تاتوهای تیره و رنگی به فاکتورهای مختلفی وابسته است، از جمله نوع جوهر و طیف رنگ­ های به کار رفته، میزان عمق نفوذ جوهر در سطح پوست و ناحیه ای که در آن خالکوبی انجام شده است. تمامی فاکتورهای عنوان شده سبب می ­شود که تعداد جلسات درمان در افراد مختلف، متغیر باشد. از طرفی در پاک کردن تاتوهای تیره و رنگی در بدن به‌وسیله لیزر باید توجه داشت که فقط پاک کردن رنگدانه کافی نیست، بلکه باید این درمان بدون آسیب به بافت ­های اطراف انجام شود تا بعد از جلسات درمانی جای تاتو و زخم باقی نماند. یکی از مشکلاتی که در دستگاه­ های لیزر کیوسوئیچ اروپایی و آسیایی اتفاق می ­افتد، باقی ماندن جای تاتو و زخم بعد از پاک شدن آن است.

نکته مهمی که در پاک کردن تاتو باید به آن توجه داشت انتخاب یک دستگاه مناسب و پیشرفته است. توجه داشته باشید، باید جلسات درمانی را به صورت منظم و کامل پشت سر بگذارید.

معرفی دستگاه مدلایت و مزایای استفاده از آن

دستگاه مدلایت (Medlite C6) ساخت کمپانی سایناشور (Cynosure) امریکا، با سابقه ای بیست ساله و مبتنی بر نتایج درمانی بسیار مطلوب و در قالب مقالات و تحقیقات بسیار که توسط متخصصین خبره ارائه شده است، امروزه به عنوان استاندارد طلایی تکنولوژی لیزر کیوسوئیچ در سرتاسر دنیا شناخته شده است.

این دستگاه با اخذ تائیدیه سازمان غذا و داروی امریکا (FDA)، در درمان بسیاری از بیماری های پوستی موثر و قابل استفاده است.

نکته: توجه داشته باشید تعداد جلسات درمانی بستگی به سایز، رنگ های به کار رفته و عمق تاتو دارد و می تواند از 5 الی 20 جلسه متغیر باشد. پس برای دستیابی به نتیجه ایده آل باید کمی صبور باشید. رنگ های مشکی، آبی تیره و قرمز جز رنگ های آسان، نارنجی و بنفش رنگ های متوسط و سبز و آبی روشن جز رنگ های سخت به شمار می آیند و نیاز به تعداد جلسات درمانی بیشتری دارند.

معرفی دستگاه مدلایت و مزایای استفاده از آن

دستگاه مدلایت (Medlite C6) ساخت کمپانی سایناشور (Cynosure) امریکا، با سابقه ای بیست ساله و مبتنی بر نتایج درمانی بسیار مطلوب و در قالب مقالات و تحقیقات بسیار که توسط متخصصین خبره ارائه شده است، امروزه به عنوان استاندارد طلایی تکنولوژی لیزر کیوسوئیچ در سرتاسر دنیا شناخته شده است.

این دستگاه با اخذ تائیدیه سازمان غذا و داروی امریکا (FDA)، در درمان­ بسیاری از بیماری های پوستی موثر و قابل استفاده است.

نکته: توجه داشته باشید تعداد جلسات درمانی بستگی به سایز، رنگ های به کار رفته و عمق تاتو دارد و می تواند از 5 الی 20 جلسه متغیر باشد. پس برای دستیابی به نتیجه ایده آل باید کمی صبور باشید. رنگ های مشکی، آبی تیره و قرمز جز رنگ های آسان، نارنجی و بنفش رنگ های متوسط و سبز و آبی روشن جز رنگ های سخت به شمار می آیند و نیاز به تعداد جلسات درمانی بیشتری دارند.

  • بهره ­گیری از تکنولوژی فوتوآکوستیک
  • بهره­ گیری از 4 نوع لیزر
  • عرض پالس قابل تنظیم
  • بهره گیری از سیستم کولینگ باد خنک
  • توجیه و صرفه اقتصادی درمان
  • بهره­ گیری از تکنولوژی روز کشور امریکا
  • حضور در کلینیک ­های معتبر و فوق تخصصی

آنچه دستگاه مدلایت را متمایز می کند بهره گیری از تکنولوژی منحصر به فرد فوتوآکوستیک است. در این تکنولوژی انرژی متمرکز و بسیار بالای وارد شده به بافت هدف (رنگ تاتو) طی یک فرآیند لرزشی رنگدانه ها را به ذرات بسیار ریز تبدیل می کند تا به راحتی از طریق سیستم لنفاوی بدن دفع شوند. به دلیل انرژی متمرکز و قدرت تخریب بالای این دستگاه، بافت های اطراف تاتو کاملا سالم می ماند و بعد از پاک شدن تاتو و دفع رنگدانه ها توسط بدن، پوست رنگ طبیعی خود را باز می یابد و به حالت طبیعی باز می گردد. با توجه به اینکه این تکنولوژی فقط در دستگاه مدلایت وجود دارد، نسبت به سایر دستگاه ­های کیوسوئیچ موجود، جلسات درمانی کاهش یافته و بدون کوچک ترین زخم و یا اثر، انواع تاتوهای تیره و رنگی از روی پوست پاک می شود.

بهره­ گیری از 4 نوع لیزر برای از بین بردن تاتوهای تیره و رنگی

در اکثر دستگا­ه های لیزر کیوسوئیچ از دو طول موج استفاده می شود که عمدتا برای از بین بردن رنگ های آبی تیره، مشکی و قرمز موثرند. در دستگاه مدلایت با استفاده از چهار نوع لیزر علاوه بر رنگ های مشکی، آبی تیره و قرمز سایر رنگ های تاتو نیز از قبیل قهوه ­ای، نارنجی، بنفش، سبز و آبی روشن به راحتی از روی سطح پوست پاک خواهند شد.

با کاهش مدت زمان تابش لیزر به واحد نانوثانیه، قدرت و دقت تخریب رنگدانه­ ها و لکه­ های پوستی چند برابر می ­شود و در نتیجه تعداد جلسات درمانی کاهش می ­یابد.

دستگاه مدلایت مجهز به سیستم خنک کننده Cryo 6، ساخت کمپانی زیمر (Zimmer) آلمان بوده که به طور انحصاری برای کمپانی سایناشور، سیستم کولینگ تولید می­ کند. در این سیستم، خنک کردن پوست به‌وسیله جریان ممتد باد خنک صورت می گیرد. سطحی از پوست که تحت درمان است، به طور همزمان هدف تابش لیزر و باد خنک با دمای 30- درجه سانتیگراد قرار می­ گیرد. استفاده از این خنک کننده میزان درد را به حداقل رسانده و جلسات درمان کاملا خوشایند خواهند بود. از طرفی این سیستم عوارض سیستم های خنک کننده اسپری گاز کرایو و خنک کننده های تماسی را ندارد، از جمله این عوارض شامل، احساس درد در حین درمان، سوختگی­ های هلالی شکل، انتقال بیماری­ های پوستی و سوختگی به علت انجماد پوست، می باشد.

گرچه هزینه پاک کردن تاتو و خالکوبی با دستگاه مدلایت کمی گران تر از دستگاه­ های اروپایی و آسیایی است، اما نتایج درمانی درخشان در جلسات درمانی کم تر (معمولا بین 8 الی 12 جلسه) کاملا این هزینه را توجیه می کند. اگرچه درمان با دستگاه های آسیایی و اروپایی ممکن است کم هزینه ­تر به نظر بیایند، اما نتایج درمانی با این دستگاه­ ها در جلسات طولانی ­تر اتفاق می­ افتد و ممکن است تاتو و خالکوبی به خوبی از سطح پوست پاک نشود و جای زخم و یا لک بر روی سطح پوست باقی بماند.

بهره ­گیری از تکنولوژی روز کشور امریکا در ساخت این دستگاه موجب می­ شود در مقایسه با دستگاه ­های مشابه آسیایی و اروپایی، نتایج درمانیِ بسیار مطلوب، در کوتاه ترین زمان حاصل شود. توجه داشته باشید تکنولوژی ساخت لیزر کیوسوئیچ در دستگاه­ های امریکایی بسیار پیچیده است و با تکنولوژی ساخت آن ها در دستگاه­ های آسیایی و اروپایی کاملا متفاوت بوده و نتایج درمانی قابل مقایسه با هم نیستند.

با توجه به قیمت بالای دستگاه مدلایت، تنها کلینیک­ های معتبر و معروف قادر به خرید این دستگاه هستند. لذا علاوه بر استفاده از تکنولوژی منحصر به فرد این دستگاه در این کلینیک ­ها، درمان شما تحت نظر متخصصین خبره و چیره‌دست انجام می­ شود.